Sporten
Welke sporten zijn er?
Sporten
Welke sporten zijn er?
Voordat je begint
Wat heb je allemaal nodig?
Voordat je begint
Wat heb je allemaal nodig?
Blessures en aandoeningen
Alles wat je moet weten
Blessures en aandoeningen
Alles wat je moet weten
Energie
Hoe krijg je genoeg energie binnen?
Energie
Hoe krijg je genoeg energie binnen?
Pimp je gymles
Wat is hip en wat niet...
Pimp je gymles
Wat is hip en wat niet...

Kniepijn

Een goede slam dunk of rake smash: goed voor het team, soms minder goed voor je knieën. Je knieën doen meestal hun werk goed, maar soms worden ze gevoelig of pijnlijk. Vooral bij sporten waarbij je veel springt en rent kunnen je knieën overbelast raken.

Wat te doen… op het moment?

Als je vervelende last hebt van je knieën kun je beter niet zomaar doorgaan met sporten. Laat je onderzoeken als de pijn lange tijd blijft. De arts vertelt je hoe vaak je mag sporten.

Wat te doen… om te voorkomen?

Zorg voor een goede warming-up. Je spieren en je lichaam zijn dan warm en bereiden zich voor om flink te gaan bewegen. Draag goede sportschoenen om verdraaiingen te voorkomen. Heb je net een knieblessure achter de rug? Ga dan niet in één keer veel sporten. Begin langzaam met trainen zodat je spieren sterk genoeg worden.

Juist meer sporten met knieklachten…..?

Als je niet zoveel aan sport doet, kun je je juist als je in de groei bent, last krijgen van je knieën doordat je spieren niet goed genoeg in conditie zijn. Dan kan het juist gebeuren dat je het advies krijgt om bepaalde dingen zoals fietsen, rennen of sporten juist iets meer te gaan doen! Dan worden je spieren sterker en je pijn minder.

 


Fabels en feiten

© 2018 Onwijsfit.nl is onderdeel van sportzorg.nl